Anneli Persson - Ta vara på livet, även om det känns mörkt.

Alla inlägg under september 2011

Av Anneli Persson - 23 september 2011 23:09

Tjo hej!

Jag sitter nu hemma hos Leif, vi har just vart på UG. Nu blir det filmdax och käk :D. Har inte hunnit uppdaterat för att jag varit så uppe i skolan och plugget - men slänger in ett inlägg nu innan filmen startar!

  & Kram - En glad Anneli!  

Av Anneli Persson - 20 september 2011 22:50

Ja, då är dagen slut.. Snart helg osv! Ska se ett avsnitt av HIMYM och så ska jag sova. Imorgon är det ju sovmorgon, underbart.. Dock har jag inte kunnat fixa fika åt grabbarna, men dom är så kramgoa att dom kan få en kram istället!
Ja, plugg imorrn - Tagga - Inte!

 

Kram å hej! 

Av Anneli Persson - 20 september 2011 21:45

Halloj alla ni som inte har lagt er än!

Var över till Leif efter föräldramötet som tog en eeevighet! Pappa tyckte att det var så sjukt tråkigt - Tack och lov.. Annars hade vi suttit kvar till 21 - 21.30 *suck*. Pappa och jag smet iväg och pratade nästan hela vägen om hur dryga alla föräldramöten är osv.

Hos Leif så satt jag och såg på tv med Mats (leifs pappa) medan Elin och Leif såg på HIMYM på Elins rum. Vi satt och såg på "Secret millionaire".. Det fick mig att brista ut i gråt. Att det finns så underbara människor alltså! Snacka om att man blir rörd.

Det är en man som går ut på olika "arbetsplatser" och liknande. Lådsas vara en praktikant och testar på olika saker.
Det är första gången jag ser på detta pogram. Men han hade varit förbi en tjej som tog hand om en massa hundar och om jag inte har helt fel var han och hälsade på en familj med en tjej som var rörelsehindrad. Han var där och lärde känna dem. Sedan dagen han ska säga hejdå så säger han hela sanningen. Att han är en "multi miljonär". Sedan ger han dem en check på x- antal tusen dollar för att hjälpa dem..
Man ser hur glad han är för att han får möjligheten att hjälpa dessa människor. Han blir själv rörd när han ska ge dem checken osv. Det gör en glad i hjärtat på riktigt.. - Tips är att se detta pogrammet!

   

Av Anneli Persson - 20 september 2011 19:19

Är på föräldra möte right now, kuuul *wiie*. Haha vad alla barn är lika sina föräldrar ser jag nu! Grymt kul att se, hah! - Annars är jag booreeeed..

Sedan blir det hem till idol och plugga!

Av Anneli Persson - 20 september 2011 16:37

Tjenare alla slöfockar!

Nu är skoldagen slut och det är faktiskt jävligt bra med mig!
Hela skoldagen har bara varit toppen, fick höra att min första

lektion imorgon är inställd!

Idag är en av de härligaste dagarna ever, dan började med att jag

Missade bussen - men kom i tid och så fortsatte dagen sådär..
Tills där vid lunch som allt bara vände och allt blev toppen!   

Idag kom den där tjejen som skulle fota mig inför den där tidningen.
Jag kommer ringa henne och be henne skicka några bilder. Men

Det var grymt kul att bli fotad av henne, hon var väldigt lik mig på

Något sett.. Haha vet inte vad, men hon var sjukt trevlig och hennes

Personlighet var asnice!

Sedan till saken till att jag blev fotad:
Jag var med i något som hette "Ume matte" förut. Jag hade väldigt

Svårt för matte och jag fick all hjälp där. Att komma upp på mina

Ben osv. Sedan kom jag in på gymnasiet och sökte till rörmokare.
Dom tyckte att det hade vart kul att fota mig när jag stod och gängade

Rör osv. En bild på mitt framtida arbetsyrke helt enkelt!
Sedan var ju fotot och intervjun mer för att jag gick Ume matte och

Så ville dem se hur det går för mig nu osv.

Mycket beröm på skolan idag haha, gick jäkligt bra i verkstaden!
Är bara så underbart glad, Åååååh!!!!

Men nu kaffe, innan jag somnar på plats!

Av Anneli Persson - 20 september 2011 08:45

Ja, då har skoldagen börjat och jag är minst lika uttråkad som jag brukar på dessa lektioner. Har redan läst ellära i ett halvår så jag blir bara irriterad på att vi måste upprepa allt.. Dock så finns det en och en annan sak som vi inte gjort på förra skolan som vi gör nu. Men det är väldigt få saker.


Skulle få ett par linser idag som jag inte fick igår, men får dem inte idag heller till fotningen.. *suck* Aja, skulle få dem imorgon..


Bye - En less person 

Av Anneli Persson - 19 september 2011 23:16

Nu skulle jag lagt mig för en kvart sedan.. Dock så fastnade jag vid en blogg, jag började gråta. Det gör rent ut av ont i själen att läsa om sådanthär! Man blir fast i bloggen, jag skulle till och med nästan kunna ranka denna blogg som en "självbiografi bok". Liknande som "Vingklippt ängel" och "Känn pulsen slå". Usch..

Hon är en enormt stark tjej som kämpar sig igenom varenda dag. Alla dagar är ett hinder - Läs mer här.. Tro mig, den är värld att läsa..

   

Av Anneli Persson - 19 september 2011 23:05

Jag satt och funderade över allt regn som öser ned.. Tänk när det blir snö, vilket lär bli snart för graderna sjunker allt mer. Det är snart julafton känns det som. Pappa sa att denna vinter som är påväg kommer att bli kallare än förra vintern. Humm.. Vet inte om vad jag tycker om det, men men!

Jag blåste just ut alla ljus som jag hade tänt och en stearindoft täcker hela rummet och julafton.. Bara julafton, kanel, tryfflar, snö, julmat, julgröt osv.. Dyker upp i huvudet.. Åh alla julklappar, jag längtar.. Men det som jag längtar till mest, är att få klä julgranen. Jag känner mig som tre år igen om jag får äran med att hjälpa till med granen. Pynta och pyssla inför jul i allmänhet tycker jag är jättekul!

Men det var inte därför jag påbörjade detta inlägg, jag skulle bara säga god natt!   & Kram - Sov gott!  

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

Thapersson - Livet är en fest!

Översättning av bloggen

Gästboksinlägg


Ovido - Quiz & Flashcards