Anneli Persson - Ta vara på livet, även om det känns mörkt.

Alla inlägg under mars 2012

Av Anneli Persson - 29 mars 2012 17:42

Hej allesammans, uppdateringen är kass jag vet. Har haft en hel del att göra..

Sitter nu på Bibbliotekscaféet och dricker en kopp kaffe och njuter av den lugna stämningen. Ska bli en lugn kväll om jag inte far och ser Thåström på Umeå Open ikväll. Bara om någon ska dit :).

Idag for jag och vaccinerade mig för livmoder halscancer. Jag, som är livrädd för sprutor hatade det. Men vad väljer man, cancer eller 3 sprutor? Jag tror att det är ganska uppenbart.
Livmoder halscancer sprutan skuddar upp mot 70% av all livmoder halscancer man kan få, vilket är otroligt bra. Så nu har jag 2 stycken kvar och så ska jag vara skyddad mot det mesta. - Jag fick ett erbjudande hem om att få göra den gratis, så alla ni som har fått erbjudandet. Ta det!

Sedan så ska jag vara med Elin snart, finaste Elin <3. Ska göra något ärende innan också, puss hej! 

Av Anneli Persson - 28 mars 2012 10:32

God morgon (kanske inte morgon riktigt men)!

Nu sitter jag på svenska lektionen och läser igenom det jag ska framföra om och om och om igen! Det är lite nervöst eftersom att det är personligt. Men men, det kommer nog gå bra - även om jag känner att detta är viktigt som fan.

Sedan har jag engelskaprovet kvar, sedan kommer dan kännas som att den är så gott som klar!
Efter skolan ska jag testa min klänning igen och efter det så ska jag jobba ikväll. Hoppas att jag sätts på rätt projekt så att jag känner peppen att sälja.

Sedan har jag väl inte så mycket mer att skriva om, får ta det sedan! - Puss kram!

 

Av Anneli Persson - 27 mars 2012 14:45

God eftermiddag allesammans, sitter nu själv på Wayne's och ska försöka ta tag i pluggandet.


3 prov imorgon och jag är inte speciellt taggad. Förutom på det nationella provet! Vi har muntligt framförande imorgon, man ska prata i 4 minuter. Det du pratar om ska ha en koppling till ämnet "relationer"- det jag älskar med det, är att det är så otroligt stort!
 Jag ska prata om en film som heter Beastly, en underbar film som jag sett 8 gånger (Hihi :3). Den är som "skönheten och odjuret" fast otecknad. Jag älskar den filmen och den är så lätt att relatera till saker som man själv varit med om. - Även dagens samhälle, vilket är en stor fördel för mig.
  Så den ska jag slipa vidare på så att det blir riktigt bra imorgon och att jag håller i den röda tråden!


 


Sedan så har jag även mitt engelska prov och systemuppbyggnad - Tråkigaste proven hitintills, blä. Men jag hade ju även el prov idag!! Lyckat när man kommer dit och ska skriva provet när man inser att man pluggat på helt fel grejer. Helt fel häfte, helt fel bok. Usch säger jag bara! Men då blir man streetsmart istället 


Sedan hade vi en föreläsning på skolan idag som var riktigt intressant! Hon som höll i den satt och pratade om hur mycket vatten vi använder varje dag.

Tänk dig en t-shirt.. För EN T-shirt krävs det 1400 l vatten
Eller EN endaste köttbit som du äter till middag, krävs det 15000 liter vatten..

Man fick sig en tankeställare när man satt där och lyssnade på henne, men det var otroligt intressant! Hon berättade även om "Stockholm Junior Water Prize". Där du som är mellan 15 och 20 år, kan vinna 30000 kr. Läs mer på länken under (Stockholm Junior Water Prize).

Ska plugga, hoj! 

Av Anneli Persson - 26 mars 2012 13:10

Hej allesammans, jag är på världens bästa humör, medan jag är stressad och less. Hur kommer det sig? Jo, personer i ens omgivning kan ändra på det mesta. En person lyser upp min dag just nu, även om min dag blir skit.

Aja, såg en klockren bild till en annan person.. Haha love it!

Av Anneli Persson - 26 mars 2012 10:32

Insåg just hur grymt jobbig min vecka kommer bli. Har el prov imorgon och på onsdag har jag; svenska nationella (muntligt), engelska prov och Systemuppbyggnad. *Wooohooo* - Kill me now. Men det kommer nog gå bra, får plugga efter jobbet ikväll!

Snart påsklov och jag längtar som bara den! Det brukar alltid vara så sjukt mycket innan loven, men man börjar tänka: "Varför planerar lärarna inte bättre och sammarbetar med prov uppläggen?".
Hade alla lärare sammarbetat med upplägget med prov så skulle det förmodligen gå bättre. Hittills har jag 4 prov den här veckan. Det är mer prov än vad ma får ha. Har kanske ett till, vem vet. - Då blir det att man delar upp sin presstation och så kanske provet bara blir halvdant och det är inget som någon lärare vill.

Vad tycker ni om det? 

Av Anneli Persson - 26 mars 2012 08:11

God morgon, humöret är på topp även om dagen idag är en tung dag. Har en massa plugg som väntar och sedan så jobbar jag ikväll, inget som jag vill. Men det är ett måste, tur att morgondagen blir en relativt lugn dag.

Igår gymmade jag och börjar känna träningsverken, skööönt! Imorgon ska jag väl gymma än en gång och hålla igång med den. Riktigt skönt att få börja röra på sig igen! Längtar tills sommaren då man kan springa utomhus istället för på springband. - Träna inför beatch 2012  . Nämen, jag försöker bara hålla igång och äta lite nyttigare mat än pizza och godis och chips.
På tal om sötsaker så ska jag trappa ned på det! Sluta med godis och sötsaker på veckodagar och inte heller gotta mig alltför mycket på veckodagarna. Det är nog onyttigt med alkoholen som man dricker på helger och lov.

Tänker göra en "undersökning" senare, för att se vad ni tycker om rökning och snusning. Kan bli intressant, finns så många olika åsikter - I like it!

Ska fortsätta plugga nu! Pusskram!
 

Av Anneli Persson - 25 mars 2012 11:15

God morgon allesammans, vaknade vid 9 men somnade om... Så jag vaknade nu, standard att somna om!

Hoppas att alla kommit ihåg att ställa fram klockan en timma, så att ni inte försover er och sådant imorgon när ni ska till skola, jobb, dagis..

Ska dricka en kanna med kaffe om inte 2 och sedan rullar jag in till staden och ska plugga och träffa robert igen, trääligt trääligt! Kommer bli toppen, få se om det kanske blir att gymma ikväll också! Vi får see vi får see! Åh, sitter här med världens idiot leende och ingen vet typ varför hah!

Nu ska jag hoppa in i duschen innan jag dricker kaffet och sedan så drar jag, puss hej! (detta är jag:)

Av Anneli Persson - 25 mars 2012 00:00

Ja, nu lider kvällen mot sitt slut. Lyxade till dagen litegrand, åkte till stan och drack en stor kaffe på Wayne's. Sedan så åt jag pizza på Ronya's och kvällen skulle avslutas med biljard, men blev istället skräckfilm hemma hos pappa med popcorn och läsk. Dagen har jag spenderat med Robert och min älskade syster! <3

Träffade även mamma på stan en snabbis och hennes pojke, har inte träffat varken henne, honom eller lillebror på ett bra tag nu. Så i veckan så ska jag kika förbi mamma och äta middag antar jag.

Imorgon ska jag till biblioteket och plugga till alla dessa prov och nationella förberedelser - Gaaah! Tror att jag blir galen! Men snart är det lov, så det är bara att härda ut den sista veckan typ.. 7 prov.. + 3 ämnen jag har nationella i.. + Jobb... *Tummen upp*

Men massa plugg och så nu, så ska detta gå bra - Sova nu så att jag orkar plugga imorgon! Puss <3

Jag just nu (den där gula smilysen ofc):
Smiley Happy Face Yellow 

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

Thapersson - Livet är en fest!

Översättning av bloggen

Gästboksinlägg


Ovido - Quiz & Flashcards