Anneli Persson - Ta vara på livet, även om det känns mörkt.

Alla inlägg under februari 2012

Av Anneli Persson - 26 februari 2012 23:47

Jajjemän, piercingen är i - Jag är redo, NU ÄR JAG 18!!! ÄLSKAR ER!!! <3

   

Av Anneli Persson - 25 februari 2012 20:55

Hej allesammans!

Jag har länge avstått från att titta på Melodifestivalen i år. Jag har tyckt att det har varit så hemskt, så dåliga låtar och så. Tänkte skriva ett långt inlägg om hur dåligt det var.. MEN...

Åsikter ändras, jag blev kär ikväll.. I en låt, jag menar - hur underbar var inte denna pojke!?
 

Av Anneli Persson - 25 februari 2012 15:16

Hej alla mina älsklingar, om 2 dagar smäller det! Då är jag myndig, jag är vuxen, jag är könsmogen... Ehm.. Ja, ni vet allt det där hahaha  . - Som sagt 18 bast, det fyller man inte varje år!

Fått min lön också, så jag köpte mig lite förpresenter och diverse onödiga saker. Imorgon blire..... Japp japp, det får ni se på måndag! Har också beställt... Nä juste, ni får vänta med att få se det också <3.

Ska shoppa kläder antar jag, imorgon kanske.. Haha åh, älska livet! Sedan så kommer jag även ta lite av mina saker och bo hos min älskade polly, dadaaaam!

Ja, ursäkta för att jag är så speedad.. Men ja.. Många frågar "blir det att dricka nu då?" - Självklart, puss <3 

Av Anneli Persson - 24 februari 2012 08:24

Nu sitter jag på bussen på väg till skolan, blir så äckligt less på busschaufförer och på att försova sig.. När man har försovit sig vet man att man kommer att få en dålig dag, men det vet jag ju nu i förväg. Så varför inte ändra på det? Sitter och lyssnar på tonvis av Paramore, underbart!

Vi får hoppas att allt kommer att bli bättre med min nya start, det nya "livet" och då att bara njuta av allt som finns! Förut var jag den som klagade utan att göra någonting åt det och nu i stället för att klaga - förändrar jag istället.

(bild som jag tog imorse när jag just missat bussen..)


HA EN UNDERBAR DAG NU ALLESAMMANS!

Av Anneli Persson - 23 februari 2012 09:29

Tjenare alla sötnosar! Hoppas att ni alla sovit gott och att ni är på bra humör, för det är jag (än så länge)! Idag är en speciell dag, min modre, älskade mamma, fyller år idag!! 25 bast (typ)  .
 

Igår så var min dag halvers, som jag sa visste jag inte om jag hade skola eller inte - men fick veta att jag skulle till jobbet och hade ingen möjlighet att skriva det igår. Sedan så gjorde jag ingenting när jag kom hem, förutom att prata med min underbara pojke :3.
 

Men i alla fall, på tal om jobbet! Det var en massa mysiga tävlingar igår som vi gjorde, mycket roligare att jobba då! + Att man känner att man blir mer engagerad!
Jag ska berätta lite om tävlingarna, så ni får en liten inblick på vad jag gör på jobbet..
 

Första tävlingen var att vi skulle samarbeta i rummen och sälja så många order som möjligt. Var 6:e order man hade tillsammans så fick man hämta en ballong i coach-rummet. Sedan de som hade flest ballonger i slutet av timmen skulle få ett pris.
Jag och Henrietta fick iväg 12 order tillsammans, alltså 2 ballonger! - Ett annat rum hade också 2 ballonger, då hade dem 13 order och vi 12. Men eftersom att de var 3 stycken i rummet hade jag och Henrietta sålt effektivare. Så vi fick som pris (till en början) 50 :- var!
 


Andra tävlingen var lite ego tävling och sammarbete. Då skulle man sälja så många som möjligt, efter 3 - 4 ordet fick man springa till tavlan, skriva i sin första bokstav, panga en ballong och få veta sitt pris. MEN dessa "pang-rutor" var bara för den i rummet som hade sin bokstav där! Sedan när man tagit 12 order så skulle man få ett pris om man fått hela raden fylld först!
Dock så kände jag mig jätte elak (och jag förlåter mig för det Henrietta) men jag fick alla 3 "pang-rutorna" så jag fick 20 kr i 2 rutor och ingenting i sista - för att det var en nitlott. Så jag fick 90 kr som pris :3

(vi var rum K) - De extra ruturna med smilisarna, är mina extra rutor  

   

Av Anneli Persson - 22 februari 2012 15:21

Jag är inte alls på bra humör idag heller, vad det imorse - men sedan gick allt åt pipsvängen. Men man mår ju som man förtjänar! Men varför allt känns skit, är för att jag är förvirrad över alla saker som jag har ansvar över. Varför jag är det, är för att jag är så taggad på att fylla 18 och att få lov bla.
Vem vill inte ha lov när man ska få spendera det lovet med världens underbaraste människa? - Jag tror inte att det finns en endaste människa som inte skulle vilja göra det..  .

Men tillbaka till vad jag är förvirrad över! Jo, jag hade avbokat två pass i veckan som jag skulle jobba (onsdag, torsdag). Men jag hade även bokat tvättstuga osv. Så nu sitter jag och känner mig senil, jag vet inte vilken dag jag bokade tvättstugan, så måste skynda mig hem för att se om det är idag eller inte. Är det idag, måste jag skynda mig tillbaka och då får jag tvätta imorgon + att jag kan fira min älskade mamma!
Är det inte idag, kan jag ringa och avboka det och allmänt mysa ned mig i sängen medan all min tvätt blir ren!

Veckan har som sagt bara varit allmänt seg, kanske för att jag fyller år snart? Men sedan varför den är så pissig som den är, vet jag inte. Men det är inte slutet av veckan, allt skulle kunna vända.. Men en sak som skulle vända allt upp och ned och in och ut, det skulle vara om Max kom hit från Skåne.. <3

Japp och nu sitter man på bussen påväg hem från skolan och busschauffören kan fan inte vara rädd om sina passagerare, han sladdar hela tiden. Jag sitter längst bak på bussen, så man ser hur nära han är på att krocka med en snö hög eller nått! 

Av Anneli Persson - 21 februari 2012 12:12

Unts unts unts unts unts! - Jag är på ett awesome humör, kanske för att jag har kvar 1/4 av godiset som jag köpte igår? Ja inte så konstigt, alla blir glad utav godis :3.
Idag är det ju inte vilken dag som helst, det är ju fan i mig fet-tisdag! Sedan så har vi något special sak på skolan, det är 3 stycken från någon brottar förening? Kul att titta på när dom brottar ned varann osv.. Ja, väldigt intressant, vågar dock inte själv.. Dockan är lite för tung :3. 

Av Anneli Persson - 20 februari 2012 21:09

Nu kan ni ta er i baken medan jag sitter med godis i knät och ser en serie för mig själv. Vet inte hur många kilon det är, men skulle gissa på 3 kanske :]?

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

Thapersson - Livet är en fest!

Översättning av bloggen

Gästboksinlägg


Ovido - Quiz & Flashcards