Anneli Persson - Ta vara på livet, även om det känns mörkt.

Alla inlägg under maj 2012

Av Anneli Persson - 31 maj 2012 09:08

Hej allesammans, hoppas ni sovit gott allesammans! Jag har sovit bra men lite oroligt..

Har tänkt på allt som ska göras idag och att ta en spruta med ett leende på läpparna är inte min grej. Jag har alltid varit livrädd för spruter. Har hänt att jag gråtit en vecka innan, eller att någon nämner ordet spruta.

Jag ska ta min andra livmoderhalscancerspruta och den är inte skön att ta - någon som har tips om när man ska ta sprutor och så? För det lär jag behöva...

Av Anneli Persson - 30 maj 2012 15:05

Hej allesammans, Onsdag idag (lill-lördag) en underbar dag. Vet inte varför den känns så underbar men det kan vara för min sovmorgon. Jag vaknade av mig själv kring 9, låg kvar i sängen till kvart i 10. Jag värmde upp kaffet och gosade ned mig en gång till i sängen. Kände ingen stress eller press från något håll.


Jag har helt enkelt varit lugn hela dan, inte stressat någonstans bara hållit mig ifrån allt som har med stress att göra och bara mysa ned mig där jag landat. Känt vårkänslan under fötterna när jag gått utan skor. Även om jag jobbar ikväll, så känner jag ingen panik eller stress eller så över det heller. Det känns inte ens jobbigt. Sitter på bussen på väg hem nu och ska äta en skål med yoghurt och fortsätta läsa på boken jag påbörjat. Vilken härlig dag!


Jag hoppas ni andra har en härlig dag och bara tar det lugnt, känn ingen stress - ni mår bara sämre av det! Ska skriva lite mera om det sedan, men nu ska jag mysa här och vänta på att jag kan få äta något. Så, puss så länge!


 

Av Anneli Persson - 27 maj 2012 14:45

Grattis alla underbara mammor! Idag är det morsdag, så grattis grattis grattis!

Jag har just kommit hem från stan och Anumark, där min gudfar och gudmor bor, sedan får man inte glömma deras fina voffsingar Ville och Sorina!

Igår så blev jag hämtad hemifrån Jenny för att sedan åka in till stan och käka med Andreas och Carola. Blev bjuden på en sådan fin restaurang som Invito och vi åt en "avsmakningsmeny" underbart god! Det var då (ursäkta den dåliga kvalitén på bilderna):



Carpaccio di Salmone - Rimmad lax från Holmön 
Sotad purjolök, persiljerot, valnötter, ruccola, Parmigiano-Reggiano & citron.



Risotto con asparagi – Risotto på grön sparris
Inlagda sparrisknoppar, gröna sojabönor, skottsallad, chilivinägrett, citron & Parmigiano-Reggiano.



Invitos salsiccia di manzo – Hemgjord korv på ekologiskt nötkött från Gullsjö
Varmrökt med smak av fänkål. Syrad persiljerotscrème. 
Gnocci med champinjoner, portabello & Vindelnrökt fläsk.



Någon efterätt som inte står nedskriven, men det var någon is som smakade bär.



Carpaccio di cioccolato – Choklad-& nötcarpaccio
Pannacotta på mascarpone & färska bär.



och självklart kaffe till efterätten!



Så här såg det ut vid vårat bord, riktigt mysigt och riktiga rosor _stort_ +



Andreas och Carola :)



Angry birds godisar till mellodifestivalen och Alfapet!



Sorina!



Och lilla Ville <3 Han blev så otroligt glad när han såg mig, älskade Ville, vad jag saknat honom!

Sedan fick jag ett presentkort från dem som 18-års present (bara 3 månader i efterskott ;)) Så jag handlade lite underkläder och så! Bild på det kommer senare, ett rött nagellack, sockar och 2 linnen =).

Nu ska jag till min mamma och mysa, skriver mera sedan - pusspuss! 

Av Anneli Persson - 14 maj 2012 12:23

Sitter och väntar på att engelskan ska sluta, vi skulle egentigen sluta 15:35 idag men istället slutar vi vid 2, skönt när jag jobbar klockan 16:45!

Helgen har varit awesome, i fredags så var jag på 5ive och söp med en massa vänner! Den dagen var fan batman! På lördag träffade jag pappa och hans fru som just kommit hem från Thailand. Sedan så träffade jag även mamma och lillebror som jag inte träffat på en evighet känns det som!
Lördagen spenderade jag i sängen, hos mamma och lillebror, på stan med Thom och B-red och sedan for jag hem och spelade på min gitarr som jag inte fått spela på länge! 

Har fastnat för en otrloligt bra cover som min kära vän Jenny visade mig, check it out!
 

Av Anneli Persson - 12 maj 2012 15:45

Hej allesammans, bakis-lördag idag! Hoppas alla har turen som jag har.... För jag blir inte bakis  ..

Nu har jag suttit ned och skrivit ett långt jobbigt brev och det är ivägskickat men nu hoppas man bara på att få ett svar. Dagens sång och känsla:

Av Anneli Persson - 9 maj 2012 09:40

God morgon alla fina männsikor! Jag var så otroligt trött imorse att jag visste inte var jag skulle ta vägen... Jag hade hostat hela natten.. - Vilken plåga .__. Så jag sov nada inatt :c.

Lyssnar på denna:

Av Anneli Persson - 7 maj 2012 22:49

Nu ligger jag i sängen och tänker lite för mig själv, lyssnar på musik och finderar på om jag ska sova eller vara döendes ett tag till innan jag somnar. Känner lite för att dega lite så att jag sover bättre sedan :3.


Jag har samlade tankar nu för stunden, även fast de vandrar som de vill. Men det gör dem alltid.
Känslorna varierar, men den största känslan är:



You’re my air, when I feel I can’t breathe.
Catching me, when I’m tripping over my feet.
You’re my smile, when I just want to cry.

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Blogkeen

Thapersson - Livet är en fest!

Översättning av bloggen

Gästboksinlägg


Ovido - Quiz & Flashcards